Porządek obrad
1.
Otwarcie XIV sesji Rady Miejskiej w Ornecie.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Propozycje zmian porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu XII sesji Rady Miejskiej w Ornecie w dniu 30 kwietnia 2025 r.
5.
Przyjęcie protokołu XIII sesji Rady Miejskiej w Ornecie w dniu 21 maja 2025 r.
6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości – druk 106.
7.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji związanej z budową przyłącza wodnego lub wodno-kanalizacyjnego – druk 107.
8.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr BRM.0007.72.2024 Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2025” – druk 108.
9.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Orneta na lata 2025-2034 - druk 109.
10.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Orneta na 2025 r. – druk 110.
11.
Rozpatrzenie Raportu o stanie Gminy Orneta za rok 2024:
1)
przedstawienie Raportu przez Burmistrza Ornety,
3)
podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Ornety – druk 111.
12.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym Gminy Orneta za 2024 rok:
1)
przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Orneta wg stanu na dzień 31 grudnia 2024 roku,
2)
przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Orneta za 2024 rok,
3)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o przedłożonym przez Burmistrza Ornety sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego,
4)
przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ornecie w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym za 2024 rok,
5)
przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ornecie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2024 rok,
6)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ornecie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2024 rok,
7)
dyskusja nad sprawozdaniami,
8)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Orneta wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok – druk 112,
9)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2024 rok– druk 113.
13.
Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie między sesjami.
14.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski oraz odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
15.
Interpelacje i zapytania radnych składane zgodnie z art. 24 ust. 3 - 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.)
16.
Pytania i wnioski sołtysów i mieszkańców w sprawach dotyczących gminy.
17.
Informacje i komunikaty.