Porządek obrad
1.
Otwarcie III sesji Rady Miejskiej w Ornecie.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Propozycje zmian porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu nr 6/2024 I sesji Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 06.05.2024 r.
5.
Przyjęcie protokołu nr 7/2024 II sesji Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 21.05.2024 r.
6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odstąpienia od zbycia w drodze przetargu nieruchomości na rzecz dotychczasowego dzierżawcy – druk 11.
7.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Gminie Młynary pomocy finansowej w formie dotacji celowej z przeznaczeniem na realizację w 2024 r. porozumienia w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej– druk 12.
8.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach prowadzonych przez Gminę Orneta – druk 13.
9.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr BRM.0007.75.2019 Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwalniania od opłat, jak również trybu ich pobierania – druk 17.
10.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad przeznaczania do sprzedaży nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste oraz szczegółowych wytycznych sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników wieczystych – druk 20.
11.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie warunków udzielania bonifikat od ceny sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników wieczystych – druk 21.
12.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Orneta na lata 2024-2034 - druk 18.
13.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Orneta na 2024 r. – druk 19.
14.
Rozpatrzenie Raportu o stanie Gminy Orneta za rok 2023:
1)
przedstawienie Raportu przez Burmistrza Ornety,
3)
podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Ornety – druk 14.
15.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym Gminy Orneta za 2023 rok:
1)
przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Orneta wg stanu na dzień 31 grudnia 2023 roku,
2)
przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Orneta za 2023 rok,
3)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o przedłożonym przez Burmistrza Ornety sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego,
4)
przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Orneta za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym za 2023 rok,
5)
przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2023 rok,
6)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ornecie w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2023 rok,
7)
dyskusja nad sprawozdaniami,
8)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Orneta wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok.– druk 15,
9)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ornety za 2023 rok– druk 16.
16.
Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie między sesjami.
17.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski oraz odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
18.
Interpelacje i zapytania radnych składane zgodnie z art. 24 ust. 3 - 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.)
19.
Pytania i wnioski sołtysów i mieszkańców w sprawach dotyczących gminy.
20.
Informacje i komunikaty.