Porządek obrad
1.
Otwarcie VII sesji Rady Miejskiej w Ornecie.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Propozycje zmian porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu VI sesji Rady Miejskiej w Ornecie w dniu 30 października 2024 r.
5.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Orneta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025 – druk 53.
6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia ,,Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2025”- druk 54.
7.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty targowej oraz określenia jej dziennych stawek – druk 55.
8.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Orneta – druk 56.
9.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Orneta a Gminą Lubomino dotyczącego wykonywania zadań z zakresu lokalnego publicznego transportu zbiorowego – druk 59.
10.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Orneta a Gminą Pieniężno dotyczącego wykonywania zadań z zakresu lokalnego publicznego transportu zbiorowego – druk 62.
11.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXV/193/12 z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Orneta oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków – druk 60.
12.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad wypłacania diety zryczałtowanej radnym Rady Miejskiej w Ornecie oraz zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym– druk 61.
13.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Orneta na lata 2024 – 2034 – druk 63.
14.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Orneta na 2024 r. – druk 64.
15.
Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie między sesjami.
16.
Interpelacje i zapytania radnych składane zgodnie z art. 24 ust. 3 - 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.).
17.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski oraz odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
18.
Pytania i wnioski sołtysów i mieszkańców w sprawach dotyczących gminy.
19.
Informacje i komunikaty.